Záverečný účet obce
OBSAH :
1.Rozpočet obce na rok 2015
2.Rozbor plnenia príjmov za rok 2015
3.Rozbor čerpania výdavkov za rok 2015
4.Prebytok/schodok rozpočtového hospodárenia za rok 2015
5.Tvorba a použitie prostriedkov peňažných fondov (rezervného fondu) a sociálneho fondu
6.Bilancia aktív a pasív k 31.12.2015
7.Prehľad o stave a vývoji dlhu k 31.12.2015
8.Hospodárenie príspevkových organizácií
9.Prehľad o poskytnutých dotáciách právnickým osobám a fyzickým osobám - podnikateľom podľa § 7 ods. 4 zákona č.583/2004 Z.z.
10.Podnikateľská činnosť
11.Finančné usporiadanie finančných vzťahov voči:
a)zriadeným a založeným právnickým osobám
b)štátnemu rozpočtu
c)štátnym fondom
d)rozpočtom iných obcí
e)rozpočtom VÚC
Záverečný účet obce a rozpočtové hospodárenie za rok 2015
1. Rozpočet obce na rok 2015
Základným nástrojom finančného hospodárenia obce bol rozpočet obce na rok 2015.
Obec zostavila rozpočet podľa ustanovenia § 10 odsek 7) zákona č.583/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Rozpočet obce na rok 2014 bol zostavený ako prebytkový. Bežný rozpočet bol zostavený ako prebytkový a kapitálový rozpočet ako schodkový.
Hospodárenie obce sa riadilo podľa schváleného rozpočtu na rok 2015.
Rozpočet obce bol schválený obecným zastupiteľstvom dňa 06.12.2014 uznesením č.6/2014
Rozpočet bol zmenený dva krát:
-prvá zmena schválená dňa 27.04.2015 uznesením č. 15/2015
-druhá zmena schválená dňa 04.12.2015 uznesením č. 35/2015
-
Rozpočet obce k 31.12.2015
|
Schválený rozpočet | Schválený rozpočet po poslednej zmene |
Príjmy celkom | 137 346,00 | 311 738,00 |
z toho : |
|
|
Bežné príjmy | 123 938,00 | 136 000,00 |
Kapitálové príjmy | 0 | 162 330,00 |
Finančné príjmy | 13 408,00 | 13 408,00 |
|
|
|
Výdavky celkom | 121 244,00 | 295 170,00 |
z toho : |
|
|
Bežné výdavky | 110 244,00 | 115 190,00 |
Kapitálové výdavky | 11 000,00 | 179 980,00 |
Finančné výdavky | 0 | 0 |
|
|
|
Rozpočet obce | 16 102,00 | 16 568,00 |
2. Rozbor plnenia príjmov za rok 2015
Rozpočet na rok 2015 | Skutočnosť k 31.12.2015 | % plnenia |
311 738,00 | 297 297,68 | 94,27 |
Z rozpočtovaných celkových príjmov 311 738 EUR bol skutočný príjem k 31.12.2015 v sume 297 297,68 EUR, čo predstavuje 94,27 % plnenie.
1.Bežné príjmy
Rozpočet na rok 2015 | Skutočnosť k 31.12.2015 | % plnenia |
136 000,00 | 131 559,57 | 96,73 |
Z rozpočtovaných bežných príjmov 136 000 EUR bol skutočný príjem k 31.12.2015 v sume
131 559,57 EUR, čo predstavuje 96,73 % plnenie.
a)daňové príjmy
Rozpočet na rok 2015 | Skutočnosť k 31.12.2015 | % plnenia |
85 480,00 | 82 691,43 | 96,73 |
Výnos dane z príjmov poukázaný územnej samospráve
Z predpokladanej finančnej čiastky v sume 57400 EUR z výnosu dane z príjmov boli k 31.12.2015 poukázané finančné prostriedky zo ŠR v sume 56496,15 čo predstavuje plnenie na 99,11 %.
Daň z nehnuteľností
Z rozpočtovaných 26 000.- EUR bol skutočný príjem k 31.12.2015 v sume 23 615,51 EUR, čo je 90,82 % plnenie. Príjmy dane z pozemkov boli v sume 22 426,38 EUR, dane zo stavieb boli v sume 1189,13 EUR a dane z bytov boli v sume 0 EUR. Za rozpočtový rok bolo zinkasovaných 23 546,96 EUR, za nedoplatky z minulých rokov 68,55 EUR. K 31.12.2015 obec eviduje pohľadávky na dani z nehnuteľností v sume 37 301,47 EUR.
Daň za psa 415,00 Eur
Daň za užívanie verejného priestranstva 118,00 Eur
Daň za nevýherné hracie prístroje 0,00
Poplatok za komunálny odpad a drobný stavebný odpad 2 046,77
b)nedaňové príjmy:
Rozpočet na rok 2015 | Skutočnosť k 31.12.2015 | % plnenia |
24 850,00 | 23 424,04 | 94,26 |
Príjmy z podnikania a z vlastníctva majetku
Z rozpočtovaných 24 850 EUR bol skutočný príjem k 31.12.2015 v sume 23 424,04 EUR, čo je 94,26% plnenie. Uvedený príjem predstavuje , príjem z prenajatých pozemkov v sume 8,33 EUR a príjem z prenajatých budov 5640,00 EUR.
Administratívne poplatky a iné poplatky a platby
Administratívne poplatky - správne poplatky:
Správne poplatky – 856,91
Poplatky a predaj výrobkov a tovarov a služieb 16 918,80
c) iné nedaňové príjmy:
Rozpočet na rok 2015 | Skutočnosť k 31.12.2015 | % plnenia |
2 270 | 2 250,22 | 99,12 |
Z rozpočtovaných iných nedaňových príjmov 2 270,00 EUR, bol skutočný príjem vo výške 2250,22 EUR, čo predstavuje 99,12.% plnenie.
Medzi iné nedaňové príjmy boli rozpočtované príjmy z dobropisov a z vratiek.
Prijaté granty a transfery
Z rozpočtovaných grantov a transferov 23 400,. EUR bol skutočný príjem vo výške 23 189,15 EUR, čo predstavuje 99,09% plnenie.
Poskytovateľ dotácie | Suma v EUR | Účel |
Ministerstvo vnútra SR | 103,95 | Hlásenie pobytu občanov |
Okresný úrad MI | 640,00 | Referendum |
ÚPSVaR Mi | 752,64 | Osobitný príjemca-rod.prídavky |
Ministerstvo vnútra SR | 109,00 | MŠ –didaktické hračky |
Ministerstvo dopravy a výstavby SR | 292,95 | Spoločný stav.úrad |
Ministerstvo dopravy a výstavby SR | 13,61 | Úsek dopravy |
Okresný úrad Košice | 25,00 | Starostlivosť o ŽP |
Implementačná agentúra MPSVaR | 21 252,00 | Opatrovateľská služba |
|
|
|
Granty a transfery boli účelovo učené a boli použité v súlade s ich účelom.
2.Kapitálové príjmy:
Rozpočet na rok 2015 | Skutočnosť k 31.12.2015 | % plnenia |
162 330,00 | 162330,23 | 100 |
Z rozpočtovaných kapitálových príjmov 162 330,. EUR bol skutočný príjem k 31.12.2015 v sume 162 330,23 EUR, čo predstavuje 100 % plnenie.
Príjem z predaja kapitálových aktív: 0,00 EUR,
Príjem z predaja budov bol vo výške 0,00 EUR a príjem z predaja bytov bol vo výške 0,00 EUR.
Príjem z predaja pozemkov a nehmotných aktív
Z rozpočtovaných 0,00 EUR bol skutočný príjem k 31.12.2015 v sume 0,00 EUR.
Granty a transfery
Z rozpočtovaných 162 330,00 EUR bol skutočný príjem k 31.12.2015 v sume 162 330,23. EUR, čo predstavuje 100 % plnenie.
Prijaté granty a transfery
Poskytovateľ dotácie | Suma v EUR | Účel |
Environmentálny fond | 156 330,23 | Rekonštrukcia polyfunkčného obecného domu |
Eustream Bratislava | 6 000,00 | Rekonštrukcia miest. chodníkov |
|
3.Príjmové finančné operácie:
Rozpočet na rok 2015 | Skutočnosť k 31.12.2015 | % plnenia |
13 408,00 | 3 407,88 | 25,42 |
3. Rozbor čerpania výdavkov za rok 2015
Rozpočet na rok 2015 | Skutočnosť k 31.12.2015 | % čerpania |
295 170,00 | 282 459,73 | 95,69 |
Z rozpočtovaných celkových výdavkov 295 170,00 EUR bolo skutočne čerpané k 31.12.2015 v sume 282 459,73 EUR, čo predstavuje 95,69 % čerpanie.
1.Bežné výdavky
Rozpočet na rok 2015 | Skutočnosť k 31.12.2015 | % čerpania |
115 190,00 | 103 045,30 |
|
Z rozpočtovaných bežných výdavkov 115 190,00 EUR bolo skutočne čerpané k 31.12.2015 v sume 103 190,00 EUR, čo predstavuje 89,45 % čerpanie.
Funkčná klasifikácia | Rozpočet | Skutočnosť | % plnenia |
01116 Výdavky verejnej správy | 57 245,00 | 49 047,29 | 95,48 |
0112 Ekonomická oblasť-poplatky | 800,00 | 850,35 | 103,75 |
0133Iné všeobecné služby REGOB | 104,00 | 103,95 | 99,95 |
0160 Všeob. verejné služby-voľby | 644,00 | 640,00 | 100,00
|
0320 Požiarna ochrana | 50,00 | 0 | 0 |
0451 Údržba miestnej komunikácie | 360,00 | 359,80 | 99,94 |
0510 Nakladanie s odpadmi | 2900,00 | 2369,19 | 81,69 |
0640 Verejné osvetlenie | 4 100,00 | 3 846,03 | 93,80 |
0810 športové služby | 150,00 | 0 | 0 |
0820 Kultúrne služby | 5 000,00 | 3 283,09 | 65,66 |
0830 Vysielacie služby | 200,00 | 103,46 | 51,73 |
0840 Náboženské a iné spol.služby | 335,00 | 236,21 | 70,51 |
09111Vzdelanie -Predškolská výchova | 13 890,00 | 13 224,03 | 95,20 |
09601Vzdelávanie – školské stravovanie | 6 420,00 | 6 249,26 | 97,34 |
0950 Školenie zamestnancov | 100,00 | 78,00 | 78,00 |
1020 Staroba | 800,00 | 650,00 | 81,25 |
1040 Dávky social.zabezpečenia | 755,00 | 752,64 | 99,68 |
1020 Opatrovateľská služba | 21 255,00 | 21 252,00 | 99,98 |
Spolu | 115 190,00 | 103 045,30 | 95,52 |
|
|
|
|
Medzi významné položky bežného rozpočtu patrí:
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania
Medzi významné položky bežného rozpočtu patrí:
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania
Z rozpočtovaných 54 899.- EUR bolo skutočné čerpanie k 31.12.2015 v sume 54 052,63 EUR, čo je 98,45 % čerpanie. Patria sem mzdové prostriedky pracovníkov OcÚ, opatrovateľskej služby a pracovníkov školstva .
Poistné a príspevok do poisťovní
Z rozpočtovaných 19 299,00 EUR bolo skutočne čerpané k 31.12.2015 v sume 19 064,80 EUR, čo je98,78 % čerpanie.
Tovary a služby
Z rozpočtovaných 36 930,00 EUR bolo skutočne čerpané k 31.12.2015 v sume 26 095,25 EUR, čo je 70,66 % čerpanie. Ide o prevádzkové výdavky všetkých stredísk OcÚ, ako sú cestovné náhrady, energie, materiál, dopravné, rutinná a štandardná údržba, nájomné za nájom a ostatné tovary a služby.
Bežné transfery
Z rozpočtovaných 1 150,00 EUR bolo skutočne čerpané k 31.12.2015 v sume 1000,00 EUR, čo predstavuje 86,95 % čerpanie.
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úvermi, pôžičkami a návratnými finančnými výpomocami
Z rozpočtovaných 0 EUR bolo skutočne vyčerpané k 31.12.2015 v sume 0 EUR, čo predstavuje ....... % čerpanie.
2) Kapitálové výdavky :
Rozpočet na rok 2015 | Skutočnosť k 31.12.2015 | % čerpania |
179 980,00 | 179 414,43 | 99,68 |
Z rozpočtovaných kapitálových výdavkov 179 980,00 EUR bolo skutočne čerpané k 31.12.2015 v sume 179 414,43 EUR, čo predstavuje 99,68% čerpanie.
Funkčná klasifikácia | rozpočet | skutočnosť | % plnenia |
0111-Výdavky verejnej správy | 164 570,00 | 164 558,14 | 99,99 |
0451- Rekonštrukcia chodníkov | 6 000,00 | 6000,00 | 100,00 |
08209 Kultúrne služby –amfiteáter, prístrešok | 8 410,00 | 7980,28 | 94,89 |
0840 - Náboženské služby-zvonica | 1 000,00 | 876,01 | 87,60 |
|
|
| |
Spolu | 179 980,00 | 179 414,43 | 99,68 |
Medzi významné položky kapitálového rozpočtu patrí:
a)Výdavky verejnej správy- rekonštrukcia polyfunkčného obecného domu
Z rozpočtovaných .164 570,00 EUR bolo skutočne vyčerpané k 31.12.2015 v sume 164 558,14 EUR, čo predstavuje 99,99 % čerpanie.
b)Výstavba amfiteátra ,prístrešok
Z rozpočtovaných 8 410,00 EUR bolo skutočne vyčerpané k 31.12.2015 v sume 7 980,28 EUR, čo predstavuje 94,89 % čerpanie.
c)Výstavba zvonice
Z rozpočtovaných 1 000,00 EUR bolo skutočne vyčerpané k 31.12.2015 v sume 876,01 EUR, čo predstavuje 87,60 % čerpanie.
d)Rekonštrukcia chodníkov
Z rozpočtovaných 6 000,00 EUR bolo skutočne vyčerpané k 31.12.2015 v sume 6000,00 EUR, čo predstavuje 100,00 % čerpanie.
4. Prebytok/schodok rozpočtového hospodárenia za rok 2015
Hospodárenie obce |
Skutočnosť k 31.12.2015 v EUR |
Bežné príjmy spolu | 131 559,57 |
z toho : bežné príjmy obce | 131 559,57 |
Bežné výdavky spolu | 103 045,30 |
z toho : bežné výdavky obce | 103 045,30 |
Bežný rozpočet | 28 514,27 |
Kapitálové príjmy spolu | 162 330,23 |
z toho : kapitálové príjmy obce | 162 330,23 |
Kapitálové výdavky spolu | 179 414,43 |
z toho : kapitálové výdavky obce | 179 414,43 |
Kapitálový rozpočet | -1 7084,20 |
Prebytok/schodok bežného a kapitálového rozpočtu | +11 430,07 |
Vylúčenie z prebytku | |
Upravený prebytok/schodok bežného a kapitálového rozpočtu | +11 430,07 |
Príjmy z finančných operácií | 3 407,88 |
Výdavky z finančných operácií | 0 |
Rozdiel finančných operácií | 3407,88 |
Príjmy spolu | 297 297,68 |
VÝDAVKY SPOLU | 282 459,73 |
Hospodárenie obce | 14 837,95 |
Vylúčenie z prebytku | -3 407,88 |
Upravené hospodárenie obce | 11 430,07 |
Prebytok rozpočtu v sume 14 837,95 EUR zistený podľa ustanovenia § 10 ods. 3 písm. a) a b) zákona č. 583/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, upravený o nevyčerpané prostriedky zo ŠR v sume 3 407,88 EUR navrhujeme použiť na:
- tvorbu rezervného fondu
V zmysle ustanovenia § 16 odsek 6 zákona č.583/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov sa na účely tvorby peňažných fondov pri usporiadaní prebytku rozpočtu obce podľa § 10 ods. 3 písm. a) a b) citovaného zákona, z tohto prebytku vylučujú :
a)nevyčerpané prostriedky zo ŠR účelovo určené na kapitálové výdavky poskytnuté v predchádzajúcom rozpočtovom roku v sume 3 407,88 EUR, a to na :
-výstavba prírodného amfiteátra 3 407,88 EUR
Na základe uvedených skutočností navrhujeme skutočnú tvorbu rezervného fondu za rok 2015 vo výške 11 430 ,07EUR.
5. Tvorba a použitie prostriedkov peňažných fondov (rezervného fondu) a sociálneho fondu
Rezervný fond
Obec vytvára rezervný fond v zmysle ustanovenia § 15 zákona č.583/2004 Z.z. v z.n.p.. O použití rezervného fondu rozhoduje obecné zastupiteľstvo.
Fond rezervný | Suma v EUR |
ZS k 1.1.2015 | 23 212,86 |
Prírastky - z prebytku rozpočtu za uplynulý rozpočtový rok |
|
- z rozdielu medzi výnosmi a nákladmi z podnikateľskej činnosti po zdanení |
|
- z finančných operácií |
|
Úbytky - použitie rezervného fondu : - uznesenie č. zo dňa ......... obstaranie .......... - uznesenie č. zo dňa ......... obstaranie .......... | 4 623,58 |
- krytie schodku rozpočtu |
|
- ostatné úbytky |
|
KZ k 31.12.2015 | 18 589,28 |
Sociálny fond
Tvorbu a použitie sociálneho fondu .
Sociálny fond | Suma v EUR |
ZS k 1.1.2015 | 71,66 |
Prírastky - povinný prídel - 1 % | 192,79 |
- povinný prídel - % |
|
- ostatné prírastky |
|
Úbytky - závodné stravovanie | 24,06 |
- regeneráciu PS, dopravu |
|
- dopravné |
|
- ostatné úbytky | 120,00 |
KZ k 31.12.2015 | 120,39 |
6. Bilancia aktív a pasív k 31.12.2015
A K T Í V A
Názov | ZS k 1.1.2015 v EUR | KZ k 31.12.2015 v EUR |
Majetok spolu | 1 364 189,24 | 1 484 979,46 |
Neobežný majetok spolu | 1 364 189,24 | 1 484 979,46 |
z toho : |
|
|
Dlhodobý nehmotný majetok |
|
|
Dlhodobý hmotný majetok | 1 251 766,73 | 1 368 177,87 |
Dlhodobý finančný majetok | 73 150,76 | 73 150,76 |
Obežný majetok spolu | 38 885,15 | 42 846,39 |
z toho : |
|
|
Zásoby |
|
|
Zúčtovanie medzi subjektami VS |
|
|
Dlhodobé pohľadávky |
|
|
Krátkodobé pohľadávky | 12 472,66 | 5 446,13 |
Finančné účty | 26 412,49 | 37 400,26 |
Poskytnuté návratné fin. výpomoci dlh. |
|
|
Poskytnuté návratné fin. výpomoci krát. |
|
|
Časové rozlíšenie | 376,60 | 804,44 |
P A S Í V A
Názov | ZS k 1.1.2015 v EUR | KZ k 31.12.2015 v EUR |
Vlastné imanie a záväzky spolu | 1 364 189,24 | 1 484 979,46 |
Vlastné imanie | 729 009,91 | 728 873,07 |
z toho : |
|
|
Oceňovacie rozdiely |
|
|
Fondy |
|
|
Výsledok hospodárenia | 754 804,27 | 718 917,79 |
Záväzky | 15 057,23 | 8 164,50 |
z toho : |
|
|
Rezervy | 500,00 | 550,00 |
Zúčtovanie medzi subjektami VS | 3407,88 | 0,00 |
Dlhodobé záväzky | 71,66 | 120,39 |
Krátkodobé záväzky | 11 077,69 | 7 494,11 |
Bankové úvery a výpomoci |
|
|
Časové rozlíšenie | 620 122,10 | 747 941,89 |
7. Prehľad o stave a vývoji dlhu k 31.12.2015
Obec k 31.12.2015 eviduje tieto záväzky:
-voči bankám EUR
-voči štátnym fondom (ŠFRB, ŠF) EUR
-voči dodávateľom 3 031,59 EUR
-voči štátnemu rozpočtu EUR
-voči zamestnancom 2 415,62 EUR
-voči poisťovniam a daňovému úradu 1 865,44 EUR
-ostatné EUR
8. Prehľad o poskytnutých dotáciách právnickým osobám a fyzickým osobám - podnikateľom podľa § 7 ods. 4 zákona č.583/2004 Z.z.
Obec v roku 2015 neposkytla dotácie ani právnickým osobám ani fyzickým osobám
10. Podnikateľská činnosť
Obec podniká na základe živnostenského oprávnenia zo dňa 30.09.2003 vyd. Okresným úradom ,odbor živnostenského podnikania Michalovce č. Źo -2003/11700/2/AN. Predmetom podnikania je:
- vykonanie prác špeciálnym strojom ,univerzálny nakladač – rýpadlo a prídavnými
zariadeniami
- vedľajšia činnosť v doprave
- čistenie vodných tokov, odpadových vôd
- pomocné stavebné, zemné práce ,a demolačné práce
- výkopové práce, čistenie staveniska
- búracie a upratovacie práce na stavbe
- nákladná cestná doprava
- prenájom dopravných a stavebných mechanizačných prostriedkov
- prenájom stavebných strojov a zariadení
V roku 2015 dosiahla v podnikateľskej činnosti:
Celkové náklady 469,76 EUR
Celkové výnosy 0,24 EUR
Hospodársky výsledok – strata 469,52 EUR
Výnosy a náklady na túto činnosť sa nerozpočtujú a sledujú sa na samostatnom mimorozpočtovom účte.
11. Finančné usporiadanie vzťahov voči
a)zriadeným a založeným právnickým osobám
b)štátnemu rozpočtu
c)štátnym fondom
d)rozpočtom iných obcí
e)rozpočtom VÚC
V súlade s ustanovením § 16 ods.2 zákona č.583/2004 o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov má obec finančne usporiadať svoje hospodárenie vrátane finančných vzťahov k zriadeným alebo založeným právnickým osobám, fyzickým osobám - podnikateľom a právnickým osobám, ktorým poskytli finančné prostriedky svojho rozpočtu, ďalej usporiadať finančné vzťahy k štátnemu rozpočtu, štátnym fondom, rozpočtom iných obcí a k rozpočtom VÚC.
- Finančné usporiadanie voči štátnemu rozpočtu:
Poskytovateľ
- 1 - | Účelové určenie grantu, transferu uviesť : školstvo, matrika, .... - bežné výdavky - kapitálové výdavky - 2 - | Suma poskytnutých finančných prostriedkov - 3 - | Suma skutočne použitých finančných prostriedkov - 4 - | Rozdiel (stĺ.3 - stĺ.4 )
- 5 - |
MF SR | Výstavba prírodného amfiteátra | 3 407,88 | 3 407,88 | 0 |
OU KE | Školské potreby MŠ | 109,00 | 109,00 | 0 |
MV SR | REGOB | 103,95 | 103,95 | 0 |
MV SR | Voľby -Referendum | 640,00 | 640,00 | 0 |
UPSVaR | Rodinné prídavky | 752,64 | 752,64 | 0 |
Minist.dopravy SR | Spoločný stav.úrad | 292,95 | 292,95 | 0 |
Minist.dopravy SR | Na úsek dopravy | 13,61 | 13,61 | 0 |
OU Košice | Odbor starostlivosti o ŽP | 25,00 | 25,00 | 0 |
b)Finančné usporiadanie voči štátnym fondom
Obec uzatvorila v roku 2015 zmluvu s Environmentálnym fondom Bratislava.
Poskytovateľ | Suma poskytnutých finančných prostriedkov | Suma skutočne použitých finančných prostriedkov | Rozdiel |
Environmentálny fond | 156 330,23 | 156 330,23 | 0 |
|
|
|
|
12. Hodnotenie plnenia programov obce - Hodnotiaca správa k plneniu programového rozpočtu
Obec nesleduje
Vo Veľkých Raškovciach dňa 30.05.2016