Cintorín
Popis služby:
Obec poskytuje informácie o cintorínoch na území obce
Typy informácií:
- Zoznam cintorínov
- Povinnosti nájmu hrobových miest a vypovedania nájomných zmlúv
- Cenníky
- Návštevný poriadok
- Exhumácia
Príklad:
Obecný cintorín v Hornej Dolnej
Dôležité informácie pre občanov
Na základe Zákona č.131/2010 Z. z. o pohrebníctve z 3. marca 2010, podľa § 21, bod 1. právo užívať hrobové miesto vzniká uzavretím nájomnej zmluvy.
V nájomnej zmluve v bode IV sú povinnosti nájomcu hrobového miesta
- dodržiavať ustanovenia Prevádzkového poriadku a Všeobecného záväzného nariadenia, ktoré sa týkajú povinností nájomcu hrobového alebo urnového miesta,
- užívať hrobové alebo urnové miesto podľa nájomnej zmluvy.
- uviesť hrobové alebo urnové miesto na svoje náklady do pôvodného stavu, ak vykoná zmeny na veci bez súhlasu prenajímateľa.
VZN obce Horná Dolná č.3/2012 o prevádzkovom poriadku pohrebiska (ktorý je vyvesený pri vstupe na cintorín Horná Dolná na vývesnej tabuli a je dostupný širokej verejnosti podľa Zákona o pohrebníctve) je možné zobraziť aj po kliknutí sem.
Aktuálne platný cenník, ktorý je prílohou VZN nájdete po kliknutí sem.
Návštevný poriadok
Prístupové brány na obecnom cintoríne v Hornej Dolnej sa zamykajú každý deň nasledovne:
Zimný čas:od 18.00 do 8.00 h.
Letný čas: od 20.00 do 8.00 h.
Uzamknutá bude hlavná aj zadná brána, čím nebude možný prechod cez cintorín v uvedených hodinách. Správca cintorína pristúpil k rozhodnutiu uzamykať cintorín po opakovaných porušeniach Cintorínskeho poriadku vo večerných hodinách.
Ďakujeme za pochopenie.
Vaše pripomienky a návrhy, týkajúce sa zlepšenia správy a činnosti cintorína, zasielajte priamo na adresu správcu cintorína Angelianum s.r.o., Štúrova 9, 098 76 Horná Dolná, alebo e-mailom: cintorinhornadolna@gmail.com (s uvedením mena, adresy a telefónneho čísla.)
Budeme sa snažit akýkoľvek problém vyriešiť v čo najkratšom období k Vašej spokojnosti.